Mediekonferansen MELT?

KOMMUNIKASJON, MEDIER OG TRO

Hva er MELT?

Mediekonferansen MELT er en endags mediekonferanse i Filadelfiakirken Oslo.
MELT er for deg som jobber eller er frivillig innenfor medier og kommunikasjon i kirke eller næringsliv. 

MELT kommer ut av et felles initiativ mellom TV Inter, Filadelfiakirken Oslo og Tro & Medier, som sammen så behovet for å samle dette miljøet for å lære, inspirere og utfordre hverandre til å nå ut i kommunikasjons- og medievirkeligheten vi alle lever i, og som endres fortere enn noen gang tidligere.

 

Visjon

Vi vil samle, inspirere og utruste de som jobber med medier og kommunikasjon til å dele Guds rike, der de er, med sine verktøy.

Om årets tema

I 2017 var temaet STØY, og vi snakket om hvordan man skal nå ut med sitt budskap i dagens over-kommuniserte verden.

I 2018 var temaet INFLUENCE, og vi pratet om hvordan vi kan bruke vår innflytelse til å spre de gode nyhetene.

Temaet for 2019 konferansen var KREATIVITET, der vi så på hvordan man kunne ta i bruk kreativiteten for å oppnå ønskede resultater.

I 2020 ble konferansen utsatt pga pandemien.

Temaet for 2021 var STORIES, hvorfor er historiefortelling så viktig, og hvordan forteller vi historier?

I 2023 var temaet FUTURUM, vi rettet blikket fremover, og også noe bakover, for å bli best rustet som medie- og kommunikasjonsfolk for fremtiden.

Hvorfor MELT?

Vi lever i en tid med høyt tempo, stor informasjonsflyt - og ikke minst sterk sekulær påvirkning. Det er flere plattformer, budskap, aktører og impulser enn noen gang. Mer enn noen gang trenger vi som jobber med medier og kommunikasjon i forretningsliv og kirke, å møtes for å inspirere og utruste hverandre.

 

Hensikter

- Mediekonferansen MELT har tre hensikter:

1. Inspirasjon:

  • Til å følge Jesus frimodig i den settingen man jobber i.

  • Til å utvikle nye idéer og prosjekter som kan dele Guds rike.

2. Fellesskap:

  • En samlingsplass for kristne i mediebransjen.

  • Legge til rette for nyttige møter mellom aktører.

3. Faglig påfyll

  • Sette i gang refleksjoner og diskusjoner som driver oss fremover.

  • Øke kunnskapsnivået på deltakere.

 

Målgruppe

- ansatte og frivillige medarbeidere i kirker som driver med medier og kommunikasjon

- de som har en jobb innen medier og kommunikasjon

- folk som aspirerer til dette miljøet i kirke og bransje

Arrangører

TV Inter

TV Inter har vært fast leverandør av programmer til riksdekkende TV siden 1992.  De har levert over 600 produksjoner innen genre som dokumentar, portrett, dokusåpe, reality, drama, konsert- og flerkameraproduksjoner.  Deres hovedfokus er å fortelle tros- og livshistorier som berører og engasjerer.

 

Tro og Medier

Tro & Medier er en tverrkirkelig organisasjon som arbeider for kristen tro og gode verdier i mediehverdagen. Senteret skal være et knutepunkt for kristne medieaktører, og bidra til enhet, samarbeid og heiarop. Tro & Medier ønsker å hjelpe andre å lykkes slik at Jesus blir synlig i mediene.